Samen aan zet om pesten te stoppen!

Op vrijdag 25 september a.s., in de Week tegen Pesten, onthult wethouder Erik van Daal van de gemeente Mill en Sint Hubert samen met leerlingen van het Merletcollege in Mill een anti-pestbord van de Fleur Bloemen Stichting. Ook jongerencentrum De Wissel krijgt een bord. Het anti-pestbord is bedoeld om jeugd te wijzen op de mogelijk ernstige gevolgen van pesten.

De Fleur Bloemen Stichting heeft als doel om pesten onder kinderen en jongeren tegen te gaan. De stichting draagt de naam van Fleur Bloemen, een meisje van 15 jaar dat zo leed onder pestgedrag dat zij besloot een einde aan haar leven te maken. Fleur won ooit een poëziewedstrijd met een gedicht over wat het pesten met haar deed. Dit gedicht staat op het anti-pestbord en is ook te lezen op www.fleurbloemenstichting.nl. De Fleur Bloemen Stichting hoopt dat het bord preventief werkt, dat het openingen en ondersteuning biedt tot gesprek. 

De gemeente Mill en Sint Hubert ondersteunt de Fleur Bloemen Stichting door twee borden te bestellen. Het idee hiervoor werd aangedragen door raadslid Theo van Eenbergen en omarmt en opgepakt door wethouder Erik van Daal. “Het verhaal van Fleur raakte mij. Het is verschrikkelijk hoeveel impact pesten kan hebben, met zulke dramatische gevolgen. Daarom is het goed dat er aandacht voor dit probleem is en blijft.”, aldus wethouder Erik van Daal. De twee borden worden in goed overleg geschonken aan het Merletcollege Mill en aan Jongerencentrum De Wissel.

 

Erik van Daal: “Deze week, maar ook daarna, zijn wij samen aan zet, want pesten moet stoppen, NU!”

 

Menno van Halem, directeur Merletcollege: “ Natuurlijk wordt er bij ons ook gepest, daarom zijn wij heel blij met dit bord. We hopen dat onze leerlingen snappen wat pesten doet met iemand. We hopen dat ze er mee zullen stoppen. Het krijgt een goede plek in onze school”.

Deze site maakt gebruik van cookies. Dit doen wij om het gebruiksgemak van de site te verbeteren, statistieken bij te kunnen houden en inzicht te krijgen in het bezoek gedrag.